woensdag 18 september 2013

Debriefing

Debriefing
Inleiding:De Utrechtse Sportprijzen is een jaarlijks terugkerend evenement, waarin Utrechtse Sporters beloond kunnen worden voor hun prestaties. Door middel van nominaties en daarna stemmen worden ze in het zonnetje gezet in een van de zeven categorieën (sportman, -vrouw, -talent, -ploeg, -coach, vrijwilliger en -vereniging). De opdrachtgever heeft het idee dat het aantal stemmen en voordrachten meer kan zijn. Hier gaan wij, Creative Works, een oplossing voor vinden. Doormiddel van een crossmediale campagne willen we meer mensen bereiken en zo te stimuleren om te gaan nomineren en stemmen.

Opdracht:
Een crossmediale campagne bedenken, waardoor de doelgroep (Utrechters met affectie voor sport) gaat stemmen op de genomineerden voor de Utrechtse Sportprijzen. En bedenken hoe we de doelgroep kunnen stimuleren om vrijwilligers, coaches en verenigingen voor te dragen als genomineerden.

Probleemstelling:
De VSU en gemeente Utrecht willen dat de bewoners van Utrecht op nominaties stemmen voor de Utrechtse Sportprijzen. Ondanks dat het stemmen vorig jaar een succes was, wilt de opdrachtgever meer. Voor hen is het wenselijk dat er een minimale stijging is van 33% in stemmen. Wegens een tegenslag in financiën willen ze dat door middel doen van een crossmediale campagne, waarin veel gebruik gemaakt wordt van free publicity en social media.

Centrale vraag:
Hoe stimuleer je de doelgroep tot over gaan van stemmen op de zeven categorieën van de Utrechtse sportprijzen?

Doelgroep:
De doelgroep die we moeten bereiken varieert tussen de 20 en 45 jaar.  Alle personen die in de gemeente Utrecht woonachtig zijn vallen binnen ons bereik.
We hebben opdracht gekregen om een crossmediale campagne te bedenken om deze mensen te kunnen bereiken.
Sporters:
De sporters welke genomineerd kunnen worden moeten een duidelijke binding hebben met de stad Utrecht. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld dat wanneer er iemand in Amsterdam woont maar in Utrecht zijn sport beoefent ook genomineerd kan worden voor een sportprijs.

Succesindicatoren:
Er is sprake van succes als er meer bewoners stemmen voor de zeven categorieën dan vorig jaar (per categorie circa 2500 stemmen). Dit, dmv zoveel mogelijk free publicity en zo min mogelijk budget.
succesindicator voor onze groep:  Een waterdicht crossmediaal concept maken waarmee wij de doelstelling halen.
Er is een vervuld succes als de doelgroep de boodschap van de campagne heeft ontvangen en dat de doelgroep bewust is dat zij kunnen stemmen op hun favoriete nominatie.
Functionele eisenlijst:
Een middelenmix om de betrokkenheid met de Utrechtse sportprijsuitreiking te vergroten en hierdoor meer mensen aan het stemmen te krijgen (2500 stemmen per categorie).
De aandacht vooral richten op fase 2, maar ook graag een aantal ideeën voor fase 1.
Meer aandacht voor de prestaties van de genomineerden (groter podium)?
Free publicity (budget is ongeveer €1000,-) Maak het zo goedkoop mogelijk!!
Huisstijl volgens gemeente Utrecht


Contactpersoon:
Daphne van Rhee     E-mail:     D.van.rhee@utrecht.nl
Karlijn de Wit        E-mail:     K.de.wit@utrecht.nl   
Joost Kock        E-mail:    
J.kock@sportutrecht.nl   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten