- Kunt u de doelgroep
specifieker definiëren? Wanneer vind u iemand ‘affectie voor sport
hebben’?
Jong en oud!
20-45jaar uitreiking. Geen onderzoek naar stemmers gedaan.
Duidelijke
binding met stad Utrecht. Amsterdam wonen en Utrecht sporten valt er binnen en
andersom ook.
- Wat voor sfeer moet de campagne bevatten?
Groot podium
geven. Feestelijks, sportiviteit. Glamour mag maar niet te overdreven.
Champagne Spiegel voor avond zelf.
Tivoli locatie.
Ligt vast. Tom van het Hek presenteert de avond. Ideeen voor aankleding mag
maar niet te veel ivm budget.
- Hebben jullie een
(sport)-netwerk dat wij mogen gebruiken? Wat voor resources hebben jullie die
wij mogen gebruiken in de campagne?- U heeft al Facebook/Twitter, in hoeverre
mogen wij dat gebruiken? Heeft u maar een enkele account voor de gemeente of
meerdere? TV Utrecht?
Nieuwsbrief. We mogen niet op twitter
of facebook, maar wel dingen aandragen. Contacten verenigingen.
- Kunnen wij een inzage krijgen in jullie promotie-materiaal? In hoeverre mogen wij dit gebruiken? Heeft u al een huisstijl? Geel, Rood, Wit
Ze sturen
promotie materiaal. Posters flyers. Persberichten via gemeente en vsu. Social
media wel gebruikt.
Iets speciaals
bedenken
- Hebben jullie nog oude
communicatie-plannen voor dit evenement? Wat waren de aspecten die jullie het
prettigst vonden? Wat was er succesvol aan? Wat vonden jullie er niet prettig
aan? Op welke delen van het evenement willen jullie voort borduren?
Mailen
misschien een oud plan.
Vragen
als er tijd over is:
- Wat voor sfeer heeft
een de avond van de uitreiking van de sportprijs? Heeft de avond van de
uitreiking een thema?
- Kan het budget hoger
worden dan 1000,-?
- Waarin liggen jullie
prioriteiten van de opdracht? Waar moeten wij onze tijd het meest investeren?
Wat
zijn de Utrechtse sportprijzen?
Historie: sinds 1971, ieder jaar
Eerst: alleen
categorie sportman > uitreiking op het stadhuis
Nu: 7 categorieën
> in Beatrix Theater en Stadsschouwburg
Nu: minder geld en niet te
verantwoorden in deze tijd dat er zoveel geld aan wordt uitgegeven.
Waarom de Utrechtse
Sportprijzen?
-
Gemeente vindt sport belangrijk:
iedereen moet zijn/haar (sport)talent kunnen ontwikkelen: als (top)sporter,
vrijwilliger, scheidsrechter, sporter met een beperking etc.
Doelen
van de avond:
-
In het zonnetje zetten van
Utrechtse sport(ers)
-
Netwerkmoment voor sporters en
professionals
Achtergrond
opdracht:
-
Aanleiding: in 2013 konden
bewoners voor het eerst stemmen
-
50/50 adviescommissie en bewoners
(allebei 100 punten)
-
Aanleiding: we willen meer stemmen
van bewoners
-
(Hoofd)doelgroep: Utrechters die
affiniteit hebben met sport.
-
Het concept moet opleveren: een
middelenmix om de betrokkenheid met de Utrechtse sportprijsuitreiking te
vergroten en hierdoor meer mensen aan het stemmen te krijgen.
-
Maar ook: meer aandacht voor de
prestaties van de genomineerden (groter podium)
-
Dat bereiken we door: bredere
inzet van media en free publicity.
Contact:
Karlijn de Wit – communicatieadviseur GU – k.de.wit@utrecht.nl
Daphne van Rhee – projectleider GU
Joost Kock – projectmedewerker VSU
Geen opmerkingen:
Een reactie posten