woensdag 11 september 2013

presentatie en interview

- Kunt u de doelgroep specifieker definiëren? Wanneer vind u iemand ‘affectie voor sport hebben’? 
Jong en oud! 20-45jaar uitreiking. Geen onderzoek naar stemmers gedaan.
Duidelijke binding met stad Utrecht. Amsterdam wonen en Utrecht sporten valt er binnen en andersom ook.

- Wat voor sfeer moet de campagne bevatten?
Groot podium geven. Feestelijks, sportiviteit. Glamour mag maar niet te overdreven. Champagne Spiegel voor avond zelf.

Tivoli locatie. Ligt vast. Tom van het Hek presenteert de avond. Ideeen voor aankleding mag maar niet te veel ivm budget.

- Hebben jullie een (sport)-netwerk dat wij mogen gebruiken? Wat voor resources hebben jullie die wij mogen gebruiken in de campagne?- U heeft al Facebook/Twitter, in hoeverre mogen wij dat gebruiken? Heeft u maar een enkele account voor de gemeente of meerdere? TV Utrecht?
Nieuwsbrief. We mogen niet op twitter of facebook, maar wel dingen aandragen. Contacten verenigingen.

- Kunnen wij een inzage krijgen in jullie promotie-materiaal? In hoeverre mogen wij dit gebruiken? Heeft u al een huisstijl? Geel, Rood, Wit
Ze sturen promotie materiaal. Posters flyers. Persberichten via gemeente en vsu. Social media wel gebruikt.
Iets speciaals bedenken

- Hebben jullie nog oude communicatie-plannen voor dit evenement? Wat waren de aspecten die jullie het prettigst vonden? Wat was er succesvol aan? Wat vonden jullie er niet prettig aan? Op welke delen van het evenement willen jullie voort borduren?
Mailen misschien een oud plan.


Vragen als er tijd over is:
- Wat voor sfeer heeft een de avond van de uitreiking van de sportprijs? Heeft de avond van de uitreiking een thema?


- Kan het budget hoger worden dan 1000,-?  


- Waarin liggen jullie prioriteiten van de opdracht? Waar moeten wij onze tijd het meest investeren?


Wat zijn de Utrechtse sportprijzen?
Historie:        sinds 1971, ieder jaar
Eerst:                         alleen categorie sportman > uitreiking op het stadhuis
Nu:                  7 categorieën > in Beatrix Theater en Stadsschouwburg
Nu:                  minder geld en niet te verantwoorden in deze tijd dat er zoveel geld aan wordt uitgegeven.

Waarom de Utrechtse Sportprijzen?
-       Gemeente vindt sport belangrijk: iedereen moet zijn/haar (sport)talent kunnen ontwikkelen: als (top)sporter, vrijwilliger, scheidsrechter, sporter met een beperking etc.

Doelen van de avond:
-       In het zonnetje zetten van Utrechtse sport(ers)
-       Netwerkmoment voor sporters en professionals

Achtergrond opdracht:
-       Aanleiding: in 2013 konden bewoners voor het eerst stemmen
-       50/50 adviescommissie en bewoners (allebei 100 punten)
-       Aanleiding: we willen meer stemmen van bewoners
-       (Hoofd)doelgroep: Utrechters die affiniteit hebben met sport.
-       Het concept moet opleveren: een middelenmix om de betrokkenheid met de Utrechtse sportprijsuitreiking te vergroten en hierdoor meer mensen aan het stemmen te krijgen.
-       Maar ook: meer aandacht voor de prestaties van de genomineerden (groter podium)
-       Dat bereiken we door: bredere inzet van media en free publicity.

Contact:
Karlijn de Wit – communicatieadviseur GU – k.de.wit@utrecht.nl
Daphne van Rhee – projectleider GU

Joost Kock – projectmedewerker VSU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten